Tänker på det här med att många tjejer, framför allt unga tjejer i tonåren, gärna vill bete sig som att dom är småflickor. Lite sådär gulligt barnsliga med huvudet på sne och ett tihi som puffar ut som ett rosa fluffmoln. Som min lilla snutt Hello Kitty ungefär. Och det är okej, på Hello Kitty. Men varför måste en bete sig så när en ej längre är ett barn? Även tjejer över 20 kan bete sig så.

Nej nu varken vill jag eller orkar ifrågasätta detta beteende, mer än jag gjort. Om dom gillar det så whatever. Jag tycker själv det kan vara jävligt sött med hela emo/fjortis-stilen. Så jag ska inte klaga.

Det jag vill komma fram till är att det som avgör hur okej det är när du beter dig så är inte vad du har mellan benen. Vilket många verkar tro. Även en kille kan bete sig så och få många som älskar honom för det. Så länge han ser tillräckligt feminin ut alltså. Har du ett maskulint utseende så kommer du få mer skit som även handlar om hot och misshandel.

Ta denna tjej, random video jag hittade på nätet:

Cirka 20 sekunder och framåt. Hon har ett sådant där väldigt tjejigt beteende som om en kille gjorde det skulle han få massa hat mot sig. Om han inte ser väldigt feminin ut som Yohio I Seremedy. Då kan han komma undan med det även om han fortfarande får höra en del fördomsfullt skit från töntar som gnäller om att han är bög.

Så det handlar rätt mycket om ens utseende kopplat till vad folk anser vara feminint eller maskulint. En tjej med mer maskulint utseende får också svårare att göra något sådant som hon i videon. Du ska se bra ut för att komma undan med det.