Taggar

,

Så har några forskare kommit fram till att ”män är bättre på multitasking” jämfärt med kvinnor. Så länge kvinnorna inte har mens, då försvinner denna skillnad.

Först undrar jag var alla som skriker sexism är om detta hade varit tvärtom, alltså kvinnor var bättre på något? Ni vet dom som kallar sådant manshat.

Sen undrar jag vad denna forskning ska användas till? Förbjuda kvinnor vissa arbeten under en viss tid på månaden? Kvotera män till vissa positioner? Säga åt dom män som är sämre än kvinnor på multitasking att dom inte är riktiga män? Kvinnor som är bättre ”tänker som en man”? Om inte så varför bry sig?

Jag som biologisk man är urusel på multitasking. Deras test skulle jag aldrig gjort för räkneverk och massa jävla namn är jag sämst på. Hatar sådant. Med den hormonbehandling jag är på så sjunker aldrig min östrogen nivå. Så jag är alltså dummare än förr då eller?

Former, färg och ansikten – sådant kommer jag ihåg, räcker med att se det en gång så minns jag. Det kändes lite typiskt att dom använde sådana tester, det är mer manligt att använda sig av till exempel matematik pga könssynen. Att dom sedan inte räknar med alla personer där ute (oavsett kön), som har dessa svårigheter som jag själv har, är konstigt. Vi är mer visuella. Gör om gör rätt.

Sådana här tester ligger på dagisnivå. Och ”tjej/killbaciller” -nivån. Då vi måste tävla om vilket kön som är bäst och minst äckligt. Vi placerar massa saker i facket kön och dömer sedan varandra utifrån vilken grupp vi anses tillhöra. Fördomar och avsky. Bravo…

Tycker forskarna kan börja lämna dagisstadiet och växa upp.