Taggar

, , ,

Ni vet vem det är va? Om inte så läs här.

Hon är även en feminist, och generell bad-ass kvinna (tyckte jag förut) som säger ifrån till att misogyni i USA, framför allt den skit som pågår just nu med abortfrågan och så mycket anti-kvinna politik där. Hon ser sig som vän till HBTQ-personer och bla bla så jävla medveten. Kuligt att därmed se att hon nu kommer ut som transfob:

 

 

Låter inte så illa tycker ni? Om det inte vore för det faktum att hon faktiskt tycker det är både kul och håller med sådana här puckade åsikter:

 

Det är hennes syn på saken – har du kuk är du inte en kvinna! Allt annat är bara löjligt i hennes ögon. Sen retweetar hon ännu mer sådana åsikter som även skriver att tja, varför bli förvånad? Hon är sådan. Hon retweetar även åsikter som går emot hennes egna men mest för att hennes supportrar ska håna dom.

Hennes syn i första två tweeten handlar om att hon visst utgår ifrån att en transsexuell kvinna på en damtoalett vill våldta tjejer och kvinnor. Eller minst hänga ut sin kuk och visa dom. Okej? Jag lyckas gå på damtoaletten utan att göra något av det. Men jag kanske är unik? Nej, precis. Det är så dumt då det är inte klokt.

Så mycket mer skit om skriver om transpersoner på hennes Twitter finns det att jag tänker inte visa mer. Men jag blir ledsen då jag ser så många som är feminister som har samma syn. Nåja, jag borde inte bli förvånad. Som transperson får en lära sig att hela samhället hatar en, eller tycker minst att en är obekväm i alla fall. Så även dom som borde veta bättre och vara ens allierad. Som transperson får vi rå om oss själv, inga andra eller någon annan rörelse (inte ens HBTQ-rörelsen i stort) kommer att stå på vår sida.

Varför jag kallar mig transaktivist. Vi behöver vår egna transrörelse helt enkelt.