Ja, vad fan är lycka egentligen. När ska en veta? När är jag lycklig? När är jag ”bara” glad?

Jag känner lycka typ 1-2 gånger om året. Eller kanske aldrig. Jag känner mig glad en liten stund, kanske under flera timmar eller rent av flera dagar. Men lycka vet jag inte om jag känner. När räknas det som lycka? När jag är tillsammans med någon? Då jag gått ner massor i vikt? Då jag vunnit pengar? Då jag står på en scen och alt går jävligt bra?

Sådant som räknas som lycka, men inte då jag kanske står i duschen och allt känns bra. Eller då jag känner mig sexig och jävligt het. Eller då jag umgås med vänner och det känns underbart. Etc.

Lycka är att hitta någon. Ha massa pengar. Ett stort fint hus och bo med sambo. Bra betalt jobb. Snygg kropp – samhället bestämmer vad som är egentlig lycka. Då jag har inget av det så har jag ingen lycka alltså.

Jag orkar inte tänka på det längre, skiter i lycka. är jag glad så får jag väl vara tacksam med tanke på hur ofta jag annars mår piss.

Eller så kanske det inte spelar roll. Någons lycka är någon annans lilla stund då dom får vara lite glada för resten av tiden är ett rent helvette.