Taggar

,

Så har jag gått igenom alla Mass Effect spel. Älskade dom, även om sista var bäst eftersom jag älskar att slåss i spel och att vara en Vanguard Commander Shepard är så coolt! Att höra hennes raaawr!!! När hon chargar in i fiender och slår ner med en nova som dom flyger all världens väg är underbart. Berättelsen var underbar den med. Alla personer jag stötte på, flera som jag blev vän med. Några som dog då dom offrade sitt liv så att vi andra kunde fortsätta.

(Har du inte spelat spelen och vill göra det så sluta läsa här om du inte vill veta slutet på sista spelet)

Tyvärr så gillade jag inte slutet på Mass Effect 3. Som så många andra fans av spelen. Förutom att inget made sense. För även om Skaparna, Bioware, lade till lite extra med en gratis nedladdning så händer det som vi inte vill ska hända ändå. Det går inte att undvika, eller jo det går men det är svårt. I 9 fall av 10 så dör den person som vi alla älskar mest. Den person som har gått igenom så mycket, gjort så mycket för hela galaxen. Försvarare av galaxen är vad hon nu kan kallas. Commander Shepard förtjänar mer än att dö. Ja hon offrar sig själv, precis som några av hennes nära vänner innan har gjort (i mitt fall Kaiden och Mordin). Men varför måste hennes episka berättelse ta slut? Det känns så tomt.

Jag vill se henne få vila, få ett lycklig slut tillsammans med den person som en hade ett förhållande med (för mig var det Liara). Inte bara försvinna för allt framtid och bara existera som ett minne skrivet i stjärnorna. Hon är galaxens hjältinna, hjälte, whatever. Ingen annan är som henne. Ingen.

För mig är det jävligt personligt. INGEN kvinnlig eller manlig karaktär har påverkat mig så mycket som hon. Jag kan inte finna ord för den kärlek jag känner för Commander Shepard, eller för den sorg jag känner. Hon är mer än livet självt. Hon är bäst på alla sätt.

Hon förtjänar mer, Bioware.

 

Commander Shepard forever <3