När jag nyss lagade mat så tänkte jag en tanke jag haft flera gånger förut, vad är min sexualitet?

Jag är inte heterosexuell, homosexuell eller bisexuell. Visst jag dras till personer oavsett kön, men det är egentligen inte bisexualutet för då dras en till kvinnor och män. Jag dras till personlighet då jag blir intresserad av någon, blir kär i dom. Men när det gäller sex?

Ska det vara sex så dras jag av kurvor, stora rumpor och höfter, osv. Eller en stor kuk. Men jag har en väldigt stark dragning till det feminina. Oavsett könet på den som är feminin. Jag finner en feminin eller tjejig kille vara väldigt attraktiv, jämfört med en som är androgyn, och en maskulin har jag inte något större intresse för. Detta gäller kvinnor också med undantaget att kvinnor som är androgyna tänder till mig.

Med feminin/tjejig kille menar jag INTE en feministisk kille som bär rosa skjorta och sjal då han ska ut oh protestera på 8 mars. Delvis någon kille som ser sig som feminin men aldrig lever efter det resten av året. Nej att ha rosa skjorta två dagar i veckan och anse sig då bryta mot könsnormer är ej heller att vara feminin.

Detta är en feminin kille:

Yohio från bandet Seremedy.

Nej du måste inte bära så fina kläder som han för att ses som feminin. Men om du ej använder smink, kjolar, blus, bär färger som rosa, använder handväska och högklackade skor – så må du vara lite könsnormsbrytande och även androgyn, men du är inte feminin. Du kan dock vara väldigt feminin/tjejig i sättet, som du sitter, snackar, går, etc. Hur du för dig bland andra. Så med feminin menar jag stereotypiskt kvinnlig.

Så jag tror jag är ”femininsexuell”. Då det feminina är det jag mest och lättast dras till. Okej, jag kan väl sägas vara pansexuell också, eftersom jag dras till personligheter. Men jag ser mig delvis också som bisexuell, så det är en blandning.