Ta en stor grupp med personer som bär på många könskonservativa uppfattningar, och sedan en grupp med personer som har progressiva uppfattningar om kön. Du kommer att se att det inte skiljer sig så mycket mellan grupperna när dom tittar på en stor skäggig man i rosa klänning och högklackat.

Den första kommer nog nästan alla skratta och tycka det är löjligt. Den andra gruppen kommer du märka att många även där delar denna uppfattning och skratta åt honom.

Hur vi klär oss idag, och hur fort det går med en könsförändring rörande kläder styrs mycket av hur sexigt och snyggt det anses vara. Vi får lära oss så fort vi föds vad dom är passande, snyggt och sexigt, beroende på ditt kön.

Alla dom där sexiga snygga manliga stjärnorna där ute skulle inte ses som så sexiga om dom satte på sig en blommig rosa klänning. Utan däremot som en clown. Clownen är en del av den manliga rollen, det är då det blir okej för att en man att få släppa loss, på bekostnad av att han bara placerar sig i ett annat fack som ej innebär någon frihet. 

Vi kommer aldrig att få se män generellt bära kjol, (då menar jag inte någon slags manlig version av den utan just vanliga kjolar), klänningar, högklackat – förren just kvinnor, och män, finner det attraktivt. Hur många kvinnor känner du som finner det attraktivt? Feminist eller ej? Jag känner nästan ingen. Och jag känner nästan bara feminister.

Tills dess kommer folk, direkt och indirekt, att tycka att en riktigt sexig man han klär sig i just kläder som anses vara manliga som power suit (kavaj, slips, finbyxor), eller jeans och t-shirt.

Ibland låtsas jag att jag är en cis-kille, då jag kan passera som en, och går ut så bland folk. I kjol, högklackat, massa smink, etc. Enbart för att utmana folks könssyn på killar. Det är aktivism för mig.