Taggar

Som inte har ett dugg med feminism och HBTQ att göra. UFO! Nej, men någon konstigt formation på Östersjöns botten som jag tänker alla har hört om nu.

Spekulationerna är flera, dom vanliga är att det skulle vara naturligt skapat. Naturen kan skapa sådant som vi ibland tror är skapat av intelligenta varelser med känsla form och konst. Men nu tror jag att vi överskattar naturen faktiskt, det är knappast något skapata av naturen. Eller så kan dom som anser det, som Martin Jakobsson i artikeln, förklara hur denna formation kunde skapas på havsbotten när inget annat liknande existerar. Om en har kännedom om hur Östersjön bildats och hur landet rör sig så är det enkelt att förstå att det är ej stämmer. Naturen ploppar bara inte upp något som liknar en byggnad, (eller farkost…) hipp som happ.

Om det nu är byggt av någon så tror jag vi också kan slänga idéer om att det byggdes i vattnet, jo för förr (tusentals år sedan) kunde dom andas under vattnet va? Ej heller fanns det skepp som kunde bära något så stort och tungt.

Det jag tror, det har placerats där av nått eller någon. Tror inte det har byggts, eller byggts någon annanstans och glidit ut för det är en jävla bit den måste glida. Nej jag tror faktiskt något som ej flyter på vatten, men är i luften, har placerat det där. Eller så är det något som har störtat och legat där under en jävla lång tid.

Ja jag tror att vi har haft besök på denna planet, men för en väldigt lång tid sedan. Vi snackar en 10-15 tusen år tillbaka. Eller ännu längre tillbaka. Jag tror också att vi har haft fler civilisationer på denna planet som har varit mer avancerade än vår. Naturen kan bryta ner saker å ting så efter flera tusen år finns knappt något kvar än stenar, sand och damm. Såklart vissa finns kvar, men dom flesta tror att dom bygges av massa slavar som rullade stenar på träd och drog med snören, lulz yeah right… Tror ni på tomten också?

För mig är detta inget konstigt, det är varken konspirations teorier eller något annat. Det är vetenskap. Det är också extremt ego att tror att vi är ensamma och dom enda som kan skicka ut skepp ut i rymden, alltså seriöst, släpp tanken om att vi tvåbenta är super intelligenta civilaviserade varelser. Det finns andra som har kommit extremt mycket längre än oss, andra har dött ut för länge sen med var mer avancerade än vad vi var. Vi är fortfarande barn i jämförelse.

Så var är det egentligen på havets botten? Ingen vet, eller ja någon vet säkert men dom säger inte. En dag får vi kanske reda på det.