Jag har några vänner på Facebook/Twitter/Bloggar som ibland blir sårade då jag ifrågasätter det misogyna i någon film, låt, tv-serier eller bok dom gillar. Då helt plöstligt är JAG problemet. Inte det misogyna innehållet. Att jag vågar ifrågasätta liksom. För jag ger dom vadå? Dåligt samvete? Dom tar det som personlig kritik? Någon kanske rent av börjar sacka om ”du tror att du är bättre feminist eller?!?!”. Eh nej? Otroligt uttjatat resonemang förövrigt.

Helvette, vill du inte att någon någonsin ska ifrågasätta det misogyna i det du gillar så sluta antingen vara min vän på Twitter/FB eller sluta skriva om det som har detta innehåll! Vill du inte ha min kritiska åsikt så skriv då att du inte vill höra kritik alls av det, då kanske jag håller käften…

Det finns extremt få tillfällen då jag använder ordet ”överkänslig”, detta är ett av dom. Att en är så överkönslig att ens tål att det en gillar/älskar blir minsta ifrågasatt, då tycker jag en behöver tänka efter, ordentligt. Ledsen, men ditt gillande och fandom av något går INTE över min åsikt att det är misogyn smörja. Jag tänker INTE begränsa mig för att du råkar gilla det. Så är det med det. Tål du inte min åsikt så tack och hej! Jag kommer inte sakna dig som vän i alla fall.

