Brukar ni ha feministiska drömmar?

Jag har det ibland, inte så ofta. Men ej heller brukar dom vara icke/anti-feministiska. Könsnormativa, nja ibland. Förra var dom det, rätt så mycket. Men min feministiska medvetenhet har faktiskt gått så på djupet att mina drömmar reflekterar min feminism. Alla dom tankar jag har om samhället, normer, kultur, osv.

Dock kan jag har hemska drömmar, som att jag gör illa misogyna idioter… Eller så har jag drömmar som ofta har en trans-vinkel, så att säga. Jag drömmer att tjejer och killar omkring mig är mer icke-könsnormativa och detta är inget konstigt, ingen ifrågasätter eller dömer. Till skillnad från verkligheten där detta händer hela tiden.

Det händer ibland att jag har drömmar som känns fel, från ett feministisk perspektiv. För ett tag sedan drömde jag att jag hoppade mellan olika personer, en grupp med tjejer som var mer butch, och MMA-fighters. Min personlig ändrades beroende på vilken tjej jag var. Nej detta är inte det hemska, jag kommer till det. Vi/jag/dom drack mycket, och rökte på. Inte tobak dock… Men sen så fick jag syn på en väldigt söt emokille som stod och tittade på oss. Jag var då en av tjejerna som var mest butch. Jag gick fram till denna kille och drog honom till närmaste toalett. ja, drog honom. Jag sket liksom i om han ville ha sex eller inte, jag skulle knulla honom, basta. Våldtäkt? Jag minns inte då jag vaknade helt plötsligt så det han väl inte hända något, tror jag.

Men en sak jag tänker på såhär i efterhand är att könsnormerna vändes på. Jag, alltså tjejen, tog för mig av den feminina passiva killen och sket i hans godkännande. Det känns som det vanliga fast i omvänd ordning, delvis den dominanta svinet till killen som drar in en tjej på toa och våldtar henne.

I alla fall kändes inte denna dröm så bra. Jag blev inte sexuellt upphetsad av det som hände, jag vet inte vad som var poängen med drömmen heller.

