Etiketter

Jag har börjat se mina årliga depressioner som en slags ”naturlig process” som bara händer. Eller okej, bara och bara. Har kommit underfund med att det händer oavsett vad jag gör, delvis jag gör inget speciellt för att hamna i dom. Min kropp har dessa perioder för att, ähum, omvandla energi. Det är allt jag kan säga om det eftersom jag en dag vaknade upp, för ett tag sedan, och började prata med mig själv och förklarade hur det låg till. Jag är nämligen en sådan personer som anser att sådant ha betydelse, precis som att försöka tyda drömmar.

Jag var visst i en slags slutskede, som skulle avslutas ”snart”. Men snart kan vara veckor och även månader. Så jag vet inte. Men jag vet att kroppen måste få ha sin tid den behöver för att rensa och omvandla energi.

Inga mediciner eller snack med psykologer kan förändra detta. Jag går på anti-depressiva men dom hjälper inte ett dugg mot det jag nu går igenom och har gjort i flera veckor. Men jag är mindre orolig nu då jag kom på varför jag känner som jag gör och har gjort under många år. Jag måste bara ge det tid. Jag att efter allt är klart så mår jag bra och kommer känna massa lycka.

