Jag har ändan sedan jag var liten haft en blodfobi. Inte för mitt egna blod, men andras. Ej heller massa blod i filmer, till exempel. Men om någon jag kände började blöda massa så kände jag en slags svaghets-känsla i hela kroppen, ungefär som när en har influensa. Kroppen reagerade fysiskt på det alltså.

Senaste åren har det blivit värre. När jag lyssnar på mer detaljerad beskrivning om operationer, eller ens läser böcker där olika operationer beskrivs, så känner jag mig svimfärdig. När jag ska berätta för andra om den könsorgansoperation som många transsexuella går igenom så måste jag göra det fort, för annars blir jag kallsvettig och känner mig dåsig.

Jag förstår inte varför det blivit allt värre. Inget jag kan komma på som borde ha gjort det så. Men jag har blivit känsligare. Men jag tycker att jag borde komma över det här ju äldre jag blir men icke. Suck.

