Etiketter

,

Jag sysslar sedan ett par veckor med att vara i Star Wars världen. Då Star Wars The Old Republic. Japp har tagit en längre paus från Vindictus. Men inget hindra mig från att syssla med båda. Men just nu föredrar jag SWTOR över allt annat. Även Skyrim som jag hållit på med ett tag.

Jag älskar SWTOR! Älskar det mesta med det. Så underbart att äntligen få vara en Sith. Är än så länge en Sith Lord, Men en dag bli jag en Darth. Jag är mig själv då, heter till och med Fumiko i världen. Sen har jag en Bounty Hunter och en Imperial Agent också. Japp, allt är Sith och Imperiet här! ;D Ingen light side och Jedi här inte :P

Tycker verklien om att det går att rollspela. Att du kan välja vad du vill säga i konversationer med NPC’s, och ofta har det konsekvenser. Detta går inte direkt i andra MMORPGS som jag sysslat med, som World of Worldcraft. Där så sket jag i historien, jag vill bara på nästa uppdrag så jag kunde få något föremål och guld. I SWTOR så bryr jag mig om vad som händer. Jag vill veta mer.

Det finns dock en sak jag stör mig på – alla Twi’lek kvinnor som dansar i slavegirl/dancer outfits i nästan var enda jälva cantina (typ en bar). Det är inte så trevligt att se Twi’lek tjejer dansa runt en strippstrång. Det känns bara så sexistiskt och objektifierande. Detta gör att jag föredrar att hålla mig borta från alla cantinas som har dessa halvnakna dansare/strippor. Om jag inte har uppdrag som ska avslutas eller fås där. Det enda ställe där jag sett ett par halvnakna Twi’lek killar dansa för kvinnliga åskådare var på Nar Shaddaa, månen till planeten Nal Hutta, utanför en cantina står två killar på en scen och ser sexiga ut. Det är allt.

Vid ett tillfälle så stötte jag på en Imperial Officer som sa till mig att kvinnor hör inte hemma på slagfältet, så han ville inte snacka med mig… Som en Sith Lord jag var så använda jag lighting på honom, sen höll han sin sexistiska käft resten av tiden… Jag gillar att en kan ge igen. Men jag tycker ändå inte om att sexism ska vara en del, om än extremt liten, del av ett uppdrag.

Generellt så är SWTOR fri från sexism, en behandlas lika oavsett om en är kvinna eller man. Det gillar jag.

