Etiketter

, ,

Ses som ett stor hinder i dagens samhälle. Men vi är alla olika, så vi kan inte alla vara lika sociala eller fungera lika bra socialt, eller hur? Detta med att tvinga alla att vara likadana gällande socialt umgänge är bara puckat anser jag.

Jag kan ta mig själv. Jag tycker om att få vara social på nätet, men inte alls lika mycket utanför det. Då föredrar jag att hålla mig för mig själv. Jag är så trött på att så många omkring mig vill försöka tvinga mig att vara social. Ska du jobba måste du vara social! Nej, fuck that shit, det måste jag inte. Ska jag jobba måste jag inte krypa in i röven på mina ”arbetskamrater”. Det går att vara mer icke-social på dom flesta arbeten. Eller så kan en jobba hemma istället.

Jag blir mer anti-social ju mindre social jag är IRL, som senaste veckan känner jag mest ångest då jag måste ut och handla ens. Detta är inte bra dock tycker jag. Ångest är inte okej att känna. Men så var jag och handlade igår en kort stund och vips det försvann. Det krävs inte mycket för att jag ska slippa ångest alltså. Detta beror en del på att jag äter anti-depressiva, dom håller det mesta av ångesten borta samt nervositeten jag får av att vara social.

Men en kan känna att en vill vara för sig själv utan att känna minsta ångest, en vill helt enkelt bara ha sig själv som sällskap. Detta måste få vara okej, men är inte det i ett samhälle som kräver mycket av dig då du måste vara social på flera olika sätt. Många av oss är mer blyga, det finns med oss och går inte att träna bort. Nej, tror mig det går inte, jag har försökt under många år. Samhället idag funkar inte för oss som är såhär, det bygger på att alla är lika kåta på att visa framfötterna och kan umgås för att skapa kontakter osv. Idiotiskt system. Samhället måste fungera för alla möjliga personlighetstyper för att det ska fungera fullt ut, idag gör det inte det. Vi har lång väg kvar men tyvärr har vi personer som sitter på makten som skiter i sådant här. Som inte förstår hur det är att vara blyg, att föredra att umgås bara med sig själv.

