Efter ett par månaders spelade så måste jag säga att jag älskar Vindictus. Det är så bra på flera sätt och vis. Jag älskar hur en kan se ut, dom kläder och rustningar en kan ha. Att jag kan vara fullt påklädd eller halvnaken om jag vill. Alla snygga frisyrer, smink, etc. Mycket action som baseras mer på hur duktigt du är en hur bra en viss färdighet är. När en fiende slår dig så blir det aldrig autoträff, eller miss, som i World of Warcraft. Antingen träffar dom eller inte, allt beror på hur dom beter dig under stridens gång. Hoppar du undan så missar dom, till exempel. Sen lägg till en intressant historia som gjorde mig nyfiken på vad som ska komma härnäst när jag gjorde olika uppdrag.

Ett exempel på snygga kläder, som är ett klädesplagg och INTE en rustning för dom som undrar. En måste inte alls klä sig såhär om en inte vill:

(klicka på bilden för större bild)

Själv gillar jag sådana här kläder mer än en väldigt tråkiga heltäckande rustningar som ska vara realistiska. Men jag blir så jävla trött när sådana här kläder tvingas på en, valfrihet är viktigt alltså. För det är sexism i mina ögon, att tvinga på kvinnliga figurer  kläder som knappt täcker kroppen medan killarna får heltäckande kläder och rustningar. Vindictus lyckas hålla dom flesta rustningar mer könsneutrala. Så en rustning som täcker halva kroppen på en kvinna gör detsamma på en man. Dock finns det tröttsamma undantag.

Så jag kan rekommendera Vindictus. Det är i mina ögon bättre på flera sätt och vis än till exempel jämfört med WoW, som jag har spelat till och från i flera år och är så extremt trött på.

Vindictus <3

