Jag ogillar verkligen det här med att ”klä sig för sin ålder”. Vadå? Vem tusan var det som bestämde att olika kläder går för olika åldrar? Så då jag är 50 ska jag klä mig som en ”tant”? Basker, lång kjol, bruna tights, blus, och en lång grå överrock? Yeah, so hot… Not.

Nej, om en vill klä sig som en”fjortis” då en är 90 tycker jag en ska få göra det. Alla som tycker annorlunda – tyck det men håll era åsikter för er själva. Ni har inte att göra men hu en vuxen person klär sig. Och den som gnäller här och kommer dragandes med något som ”vadå så jag kan ha hakkors på mina kläder då?!”. Lägg ner ditt troll. Jag snackar om det uppenbara som inte är ett dugg provocerande. Nej en tjej i kortkort är inte provocerade ditt troll.

Så om du är en transsexuell kvinna som vill ta igen den tonår du aldrig fick som en tjej – klä dig som du vill! Mycket smink, kortkort, stay-ups, urringat? Go for it! Och låt inte andra få trycka ner din glädje!

Själv älskar jag ”fjortis-stilen” samt scene/fashioncore-stilen. Det är snyggt, sexigt och sött på samma gång. What’s not to like?

