Någons som är viktig för dom flesta transsexuella tjejer: Behån. Den ger den där extra formen som gör det lättare att passera som tjej. Dock så betyder inte större bättre. Men lite i alla fall så det syns att du har bröst. Även om det mesta av formen kommer från behån och eventuell utfyllnad i den. Såsom en gele- eller silikonkudde.

En sådan här:

Behåinlägg av silikon. Väldans bra då du vill ha en lite mer form. Passar perfekt med push-up behå. Eftersom en sådan behå redan ger mer form, då blri det extra med dessa. Dom här köpte jag på Ellos för en 3 år sedan, men vad jag sett så finns dom inte längre att få tag på. Jag vet dock att Lindex har olika modeller. Som push-up silikonkuddar vilket är typ sådana jag har. Har inte testat deras men jag tycker dom jag har från Ellos är så bra. Dom ger inte bara orm utan även lite extra tyngd. Bröst som bara ser större ut och är lätta som dun är, ja det känns ”fejk”. Dom ska ha tyngd tycker jag så att en känner dom i alla fall. Samt det ger lite mer äkta-bröst-känsla när en går och upp och ner för trappor och springer! ;D

Hur vi en vänder och vrider på det så större bröst gör det lättare att passera som kvinna. Det hör starkt ihop med bilden av en cis-kvinna. Det är därför så många transsexuella kvinnor genomgår bröstförstoring. Jag funderar på det själv. Men inte lika mycket som förut. Då jag också identifierar mig som en femboy så gillar jag mina små  A-kupa bröst. Dom är trevliga att leka med och hey, jag kan nå bröstvårtan med tungan! Det kunde jag aldrig förut så det räcker nästan för mig ;)

Såklart en kan problematisera denna bild av cis-kvinnor. Det gör jag. Men för dom flesta transsexuella tjejer handlar det först och främst om att kunna mår bra i ens självbild, så en helt kan leva ut som den en är. Då skapar det bara mer stress och press att behöva problematisera denna bild. I alla fall till att börja med. Så få inte dåligt samvete om du gör det över att vilja förstora brösten. Du (för dom transsexuella tjejer som har gått förbi tonåren) kan tänka att du fick inte rätt hormonnivå som du skulle ha haft i tonåren så du får ta igen det nu istället. <3

