Jag satt och tänkte på en sak nyss. Jag tittar hellre på porr än att titta på Tv-serier som Family Guy, Jersey Shore, Two and a half Men, Game of Thrones, etc – var skiljer egentligen dessa egentligen från porr? Sex. Inget annat. Dom är fyllda av misogyni, homofobi, rasism, erotisering av våldtäkt, våldtäkt som något roligt, etc. Detta gäller även musikgenrer som gangstarap.

Men porr kan jag i alla fall få en njutning av, det kan jag inte av det andra. Jag blir mest irriterad. och vad är poängen då om jag inte få nöje av något som är tänkt att vara det?

För porr är fylld med misogyni, precis som dom shower jag nämnt, och musiken. Men skillnaden är att porr kan ge en sexuell njutning, det kan inte det andra. Eller ja kan och kan, det finns kanske någon som onanerar till våldtäktsscener i Game of Thrones.

En kan väl undra då om detta inte är ett problem eftersom när en onanerar och når orgasm så gör hjärnan kopplingen – misogyn porr = skönt. Denna effekt nås faktiskt också när vi få annars sorts njutning av något, som att skratta åt det. Bli glada av det.

Men folk anser inte generellt att det är skämmigt med att titta på och njuta av Game of Thrones eller Family Guy, eller lyssna på misogyn musik. Porr däremot, ja. Varför? För att det innehåller sex? Vi borde väl vara lika aktsamma mot något som får oss att skratta och blir glada när det spelar på kvinnoförnedring och våldtäkt? Nej, det gör inte folk. För det är accepterat i samhället eftersom humor ses inte ner på som sex, det är inte något skambelagt. Detsamma med att tycka att våld ät något häftigt i filmer och serier. Att tycka det är häftigt med chauvinistiska machomän som hatar på kvinnor och HBTQ-personer i musik. De är inte skambelagt. Men bland in sex och allt är hysh hysh helt plötsligt.

Jag ser därför i princip ingen som helst skillnad mellan exempelvis Family Guy, Game of Thrones, gangstarap och porr – allt är samma patriarkala skit i slutändan. Det är bara en annan aspekt med porr, sex. Som är tabubelagt i samhället.

