Om det faktiskt inte stör dig när du ändå inte reagerar på det misogyna i din Twitterfeed. Delvis relaterat till kvinnomisshandels ”skämt”.

Detta:

Nämligen så att flera feminister jag känner följer Vesslan, därav dom som annars gnäller så förbaskat på sidor på Facebook som baserar sig precis på sådana misogyna ”skämt”. Men reagerar dom över detta? Nipps. Då är det helt okej.

Ja ni vet vilka ni är, ni stora och kända feminister. Snälla, sluta gnälla över Facebooksidor som är såhär misogyna om ni inte ens orkar bry er då ni ser det i ert twitterflöde. Jag menar, ni ser inte skiten på Facebook om ni inte aktivt söker upp det. Så vad fan skadar det er? Nej det gör det inte. Håll käften.

Ja ni får gilla dessa kvinnomisshandels ”skämt” så mycket ni vill. Men eftersom jag vet att ni kritiserar dom när någon annan drar dom tycker jag ni borde hålla er käft om ni anser att det är okej med någon ni gillar på Twitter som drar dom. Något annat är enbart att vara inkonsekvent. Antingen är det okej eller inte.

Personligen är inget av det okej, på Twitter eller på Facebook. Men så är jag inte helt kukad i huvudet som vissa andra….

Red: För dom som undrar så är denna användare någon som dom feminister jag någon dom brukar RT saker som hen säger, samt diskutera med hen.

Hej hopp puckon!

