Apropå senaste dagarnas debatt mellan olika feminister. Orkar inte återge allt så läs på Whinar för att få förståelse. Sen skriver även Hanna Fridén om det och Cissi Wallin samt Hannah på One-Way Communication.

Red: Hannah skrev ett till inlägg om debatten igår som förklarar mer.

Red 2: (Notering: Jag menar INTE att Hanna Fridén, Cissi Wallin och Hannah har kallat mig för manshatande, extrem, bitter, rabiat, elitist, extremist. Jag menade andra som jag inte nämnd vid namn)

Jag håller dock inte med dom tre sistnämnda. Varför? Därför…

Nej men just för att jag fått skit av flera feminister, däribland dom som nu håller med hela: dessa kvinnor är inga riktiga feminister lala! Just för att jag snackat om vem som är en feminist och inte. För det är skillnad i min värld att kalla sig för feminist och vara en. Ska vi ta ett extremt exempel – en person som kallar sig feminist som anser att kvinnor ska inte ha aborträtt, att kvinnor bara är golddigger och bitches, samt att kvinnor som har sex med flera olika är en hora/slampa/slyna, och hen är hellre med killar för kvinnor är bara drama queens. Detta är ingen feminist i mina ögon oavsett hur mycket hen kallar sig för det. Det skiter jag i.

Detsamma har jag sagt om personer som kallar sig feminister, som manliga sådana, som vägrar förstå sina egna privilegier, som ser noll problem med porr och prostitution och som ängar större delen av sin tid i feministiska debatter med att trycka ner kvinnliga feminister.

Vad har jag fått höra? Att jag är en manshatande, extremt, bitter, rabiat, elitist, extremist – feminist. Detta från alla möjliga feminister!

Nu ägnar säg samma feminister åt precis det som jag gjorde, men då är det helt rätt och riktigt! Men inte när jag gjorde det. Men vad fan? Någon som orkar förklara denna jävla inkonsekvens?

