Jag tycker det är intressant med alla ignoranta kommenterar till Carolina Gynnings anti-genusmedvetenhetstänkande. Några exempel:

Tina
”Väl rutet! Jag håller med, dom blir sig själva iaf i slutändan. Jag kan ju inte tvångstejpa fast dockor på sonen. Larv.”

Tove
”BRA Carolina! Hade precis som du, om jag väntat en flicka, inrett i rosa!!! Som du säger, ditt barn, ditt val! Gillar man det inte kan man börja läsa en könsneutral blogg.. kram”

Linda (http://lindasvardag.wordpress.com)
”Jag tycker att du ska göra precis som du vill ha det! Vill du ha rosa, du ha rosa :)”

Angelica
”Hatar också sånt där. Längtar tills jag får en dotter och ska göra hela hennes rum i rosa och klä henne i rosa VARJE dag! :)”

Carina Halvardsson
”Härligt att du säger i från Carolina, Jag fick min dotter för 10 år sedan, hon är uppväxt i en rosa dröm, allt från kläder, nappar till inredning. Nu väljer hon själv…och hon gillar faktiskt fortfarande rosa.:-)”

Cecilia
”You go girl!!! Så jävla rätt, klart man ska få inreda sitt barns rum hur man vill, det är ju inte så att din dotter kan välja färg själv direkt när hon föds, det kan hon bara göra när hon är äldre, men nu är det föräldrarna som får inreda rummet, köpa kläder och leksaker i precis vilken färg och form man vill! Du och Alexander kommer att bli världens bästa föräldrar, er dotter kommer vaa lycklig lottad som har er som föräldrar!”

Isabell
”Bra sagt! Jag håller med dig till 100%, skit i de personerna. Låt dem köra på sina bruna färger..Jag kommer själva bara köpa rosa, tjejiga saker till min dotter. För jag älskar det! Vad är det för fel på att gilla rosa? Stå på dig! kram isabell”

Frida
”Hahah you go!! Det roligaste i denna debatt är att de som får det jobbigast är de stakars barn som växer upp och knappt vet sitt skön. Vi är kvinnor och män av en anledning. Sen finns det jätte finna personer som inte riktigt känner sig som något av det. ALLA har rätt att vara den är och vill vara. I en kärleksfull och fin familj kan en flicka uppvuxen i rosa eller pojke i blått bli och vara precis den de vill vara. Oavsett färger!!! För er som inte visste det betyder olika färger olika saker i olika länder. Och för att inte tala om för i tiden. Läs på lite vet jag! Låt var och en välja till sitt barn. Ni som låter era barn växa upp enl er teori om färger och kön. Ni gör dem inte en tjänst. Har en rätt tragisk historia ang detta men vill inte skriva här. Tänk själv att under din uppväxt bli frågad varje dag om du är en flicka eller pojke. Å säg nu för guds skull inte de är ett barn. Vi har kön av en anledning. // Frida”

Jag tog bara dom översta kommentarerna. Det är samma könsnormativa och ignoranta dravel helt igenom.

Den röda tråden är att det är fullkomligt skitsnack när anti-feminister och jämställdister säger att barn väljer själva, föräldrar tvingar inte sina barn, dom varken styr eller uppmuntrar dom heter det. FEL! Det är precis vad dom gör. Alla dom kommentarerna som håller med Gynning visar på detta. Det är vom vuxna som gör dom DOM vill, dom beter sig som att barnet är en jävla docka.

Men att dom som kommentarer är så ignoranta är inget nytt. Sen snackar samma personer skit om att barnet får välja när det växer upp… Dom fick ju för fan inte välja till att börja med! Tror ni verkligen att när ni både styr och uppmuntrar ert barn in i en enda riktning att dom kommer välja helt fritt efter det? Nej, dom har lärt sig vad som är normalt, rätt och riktigt enligt vad dom har mellan benen. Fatta och förstå puckade föräldrar!

Förövrigt, kommentaren från ”Frida” – växer upp och knappt vet sitt kön? Vilket planet bor denna Frida på? Planet stupid?

Ja, jag orkar inte analysera och bemöta alla dom där kommentarerna. Dom gör mig bara trött.

