Den senaste månaden eller så har något hänt med mig. Jag är gladare än jag någonsin varit. Jag har aldrig haft en så positiv syn på min kropp som nu. Jag peppar mig själv ofta, istället för att racka ner på mig själv. Saker som annars gjorde mig bitter låter jag inte påverkar mig eller så skrattar jag åt det.

Ja för skratta, det har jag gjort väldigt mycket. Mer än ja, jag gjorde förr. Igår fick jag en skrattattack från ingenstans. Inte första gången det hänt heller. Jag kan nu skratta i flera minuter åt sådant som jag bara drog på smilbanden åt. Så mycket har helt plötsligt blivit roligt.

Jag snackade min min ena syster igår över mobil och hon och min andra syster känner av samma sak. Dom skrattat helt plötsligt åt allt möjligt. Under samma period som jag. På något mentalt vis har vi synkat alltså och jag sitter och funderar vad detta beror på. Vad är det som har hänt med oss som har skapat detta?

Jag undrar om det är något med världen som har förändrats. Ja sådant där som folk tycker är ”fjantierier”, såsom spiritualitet. Energi i världen som har ändrats och som då påverkar oss.

Eller så mår vi tre bara så mycket bättre vilket gör att vi har lättare för att skratta än förut. Fast alla tre på samma gång? Weird är det.

