Jag har blivit blivit småkär i visual kei, eller visual rock, bandet Seremedy. Har nämnt dom i ett tidigare inlägg. Jag gillar verkligen deras musik och klädstil. Dom är inte som, ursäkta, trista rockare eller metalheads som klär sig i jeans och t-shirt eller skinnjacka och hoppar på scen. Nej, dom klär sig snyggt, läckert, feminint, androgynt och bara så jävla underbart! Första gången jag verkligen tycker om rock och metal när jag lyssnar på om, kanske för jag vet att dom är så annorlunda. Själva säger dom detta i en intervju. Vilket gör mig glad, inte samma gamla tråkiga alltså.

Och nu till det jag tänkte med detta inlägg – Yohio. Den så söta och feminina killen och en av gitarristerna i bandet som klär sig i klänning. Som inte bara är skicklig på att spela gitarr utan också så, ja jävla underbart feminin och normbrytande. Oavsett om han själv är ute efter att bryta mot könsnormer, vilket jag tänker att han inte är ute efter med tanke på denna intervju utan han är bara sig själv, så är det könsnormer han bryter mot. Nej, han slår sönder dom! Förebild? Jag är inte så förtjust i förebildssnacket. Det innebär bara massa krav som en aldrig kan leva upp till. Om en går in på Seremedy’s YouTube kanal förresten så kan en se mer av honom och dom andra bandmedlemmarna.

Jag vet inte vad det är men han gör mig så glad, jag smälter när jag ser honom och dom andra i gruppen uppträda. Eller på vissa av bilderna som finns på deras Facebook sida. Han är den första mer kända person som jag faktiskt kan identifiera mig med. Han sätt att klä sig och vara på. En av hans favoritfärger är rosa! Och på en av sina bloggar så står det Yohio – White Rose Princess. Jag menar, hallå? Häftigt och underbart! På Twitter blir han ibland kallad syster till bandet <3

Det känns så jävla bra med killar som han som inte bara är så typiskt könsnormativa och grabbiga hela tiden och som inte konstant ser ner på det feminina och tjejiga.

Yohio <3 ^_^

