Så behöver en börja reflektera över vad en själv tänder på och gillar i porr och sätta det i en kontext – uppfostran, erfarenheter, den kulturella och samhällets påverkan på individen.

Och inte bara slå ifrån sig och helt tolerera skiten. (NSFW)

Alltså, jag älskar porr. K? Jag orkar inte analysera sönder det för att en bitterkuk som du ska bitcha om det, okej?

Det handlar inte om att analysera sönder, men du verkar redan ha bestämt dig att porr =  inga jävla problem för så länge jag tänder på det så är allt okej. Nej det är det inte. Ja du har rätt att tända på det och du ska inte trycka ner vad du tänder på. Men använd inte det som en ursäkt av porrens alla problem. Som misogyni.

Jag har inte blivit hjärntvättad av porren, promise, bitch! Tack vare min feministiska medvetenhet så KAN jag motverka dom negativa budskapen. Precis som att vi kan det när vi tittar på all möjlig skit i populärkulturen. Men du verkar tro att porr påverkar femtioelva gånger mer än något annat. Men är jag totalt immun? Nej, det är ingen av oss!

Vem har sagt att det handlar om ”hjärntvätt”? Din feministiska medvetenhet räcker bara så långt. Om du vill att den ska räcka hela jävla vägen så börja att förändra dig själv, handling! Annars så hur stor skillnad är det egentligen på dig och någon som inte har denna medvetenhet? Nej precis, inte så mycket i slutändan….

Och det om att onanera, hur medveten du än är så skapar du i hjärnan en positiv känsla till kvinnoförnedring. Även om du inte aktiv går och tänker sådana tankar om kvinnor du stöter på i vardagen. I det där ögonblicket som du får en orgasm och allt känns så otroligt skönt – så skapar du en stark positiv känsla till kvinnoförnedring. Vad tror du detta gör med dig år efter år efter år? Hur medveten du än är om misogyni så kommer det finnas dagar då din sköld mot skiten inte är så stark och en del går igenom och påverkar dig, om än bara temporärt. Tänk dig då att du tittar på mainstreamporr och onanerar samt får orgasm? Inte så svårt att gissa vad som händer… Ett bra sätt att undvika detta är – sluta titta på misogyn porr. Det finns inget annat sätt, sorry.

