Dessa ord jag tar upp i titeln, och flera till, är ord kopplade till killar och män som bryter mot könsnormen i hur en man förväntas vara. Hur han för sig, går, sitter, pratar och klär sig. Det enda jag känner till som omvänt är Dragkings. Annars så är det just detta att erotisera, fetischera det kvinnliga och tjejiga något som nästan enbart görs av killar och män, över hela världen.

Jag brukar hänga på en porrsite där en kan hitta hundratusentals porrbilder och även en del porrfilmer. Jag är där rätt ofta för att kolla på bilder av transsexuella kvinnor samt femboys och emokillar. För mig handlar det om acceptans. Dessa bilder har faktiskt hjälpt mig i acceptansen av min egna kropp. Och vetskapen att jag inte är ensam. Så det finns inte bara en sexuell anledning till att jag är där så ofta. Visst, jag tänder på bilder av sexiga transsexuella tjejer eller femboys som blir knullade eller tillfredsställer sig själva. Men det sexuella är även den en del av att jag själv vill kunna känna mig sexig och vacker. För dessa trans kvinnor och tjejiga killar får mycket uppmärksamhet av män och även en del kvinnor faktiskt.

Som cis-tjej är det ”enkelt” på denna punkt. Chansen att träffa personer som tycker du är sexig och vacker är större om du är cis-kvinna jämfört om du är transsexuell kvinna eller cis-kille. Såklart, detta är en konsekvens av den kulturella och samhälleliga objektifiering av kvinnokroppen, kvinnor förväntas identifiera sig med sin kropp och detta vet vi har stora negativa konsekvenser för flickor, tjejer och kvinnor.

Dock så är det så att alla dess negativa konsekvenser förändrar inte det faktum att det finns en hel del som vill få uppmärksamhet och bekräftelse för deras kropp, men som inte får det för dom är ”fel” kön. Många kvinnor får inte det heller eftersom dom inte passar in i utseendeidealet. Men det ena utesluter inte det andra tycker jag.

Just den fetisch som finns över det kvinnliga är ett exempel på hur snävt klädidealen, och hur du uppträder som person, är för killar och män. Det finns faktiskt en hel del killar och män som i hemlighet klär sig i ”kvinnokläder” och högklackat. (Nej jag menar inte transvestiter även om det finns många som är det som lever så i hemlighet dom med). En del för sexuella anledningar andra för att dom trivs bäst i det. Hur många kvinnor känner du som gör detsamma med ”manskläder”? Så länge samhället så hårt dömer killar och män som har ett feminint/tjejig uttryckssätt och klädstil så kommer många killar och män får fortsätta leva ut sitt jag i hemlighet.

Dömande är förövrigt inte bara att få glåpord efter sig eller till och med våld, utan även att många unga killar lär sig tidigt vad som attraherar tjejer och även killar, för dom kllar som är bi eller homo. och det ä absolut INTE ett feminint/tjejig uttryckssätt eller klädstil. Många tjejer och kvinnor kan säga att jo men det är väl gulligt med sådana killar? Men för fan, låt inte dessa fjollor komma för nära mig eller ner i min säng. Då ska det vara en riktigt man! Fjollor går dock bra att ha som en vän, det där freaket du kan dela dina tankar och tyckande med. Detsamma gäller faktiskt allt mer bland bögar har jag märkt – vi vill inte ha några fjollor i sängen, det ska vara män!

Suck…

Räkna dock med att allt detta kommer förändras. Om en tvåtusen år eller nått. Yay.

