Jag undrar vad Sakine Madon Tänkte på när hon skrev denna artikel. Den påminner mest om något trolololol-försök från en tråkig nyliberal.

Unga tjejer måste kunna stå för, och ta ansvar för, sin vilja. Varför har ”slampa” så negativ klang? Här borde varenda feminist kavla upp ärmarna.

Borde? Jag undrar, Madon, vad fan har du varit dom senaste 30 åren? Feminister bekämpar hora/madonna stigmat hela tiden som delar upp kvinnor i ”nice girls” och ”bad girls”, där dom ”dåliga” tjejerna och kvinnorna är dom som njuter av sex.

Att som vuxna fria människor fastna i självömkande bryter däremot inga strukturer. När jag för ett år sedan kritiserade den numera journalistprisbelönade kampanjen ”Prata om det”, för att en del av – inte allt – twittrandet offerstämplade kvinnor i onödan, gick feminister som Maria Sveland i taket. Aja baja, att jag ens kom på tanken att ifrågasätta denna ädla kampanj.

Ja jo men visst. Prata om Det handlade såklart mest om självömkande och offergörande… Brukar du säga det till en personer som berättar om hur hen blivit våldtagen? Om hens erfarenheter av sex som kanske inte var sex utan något annat? ”ja men gu, var inte ett sådant offer!”. Jävla puckat sätt att tänka på. Men jag blir inte förvånad då Madon är så nyliberal i sitt tänkande, vi ska inte tala om svårigheter och hur vi ska ta oss ut det, nej nej, vi ska låtsas som att allt är bra. Sakine Madon föraktar uppenbarligen sådana som hon ser som ”svaga”. Sjukt synsätt men inte förvånande i denna tid. Att sparka neråt anses vara allt mer okej.

Madon, det du säger är så tråkigt. Jävligt tråkigt. Det där har anti-feminister, diverse borgare och nyliberala sysslat med i åratal. Att gnälla på feminister för att se kvinnor som offer är gammalt så du kan dra det över dig tycker jag.

 

