Det är snart dags för mig att bestämma mig om jag vill genomföra en könskorrigerande operation. Nu i februari faktiskt. Har jag bestämt mig? Nope. Inte det minsta. Jag är fortfarande mellan två tankar och är inte på långa vägar klar ännu.

Sen såg jag nyss en till artikel som kritiserar att lagen som berör transsexuella fortfarande inte har ändrats fast alla partier förutom KD och jag tror även SD är för en ändring som tar bort kravet på tvångssterilisering. KD svarade i våras att dom vill ha kvar kravet för transsexuella ska inte skaffa barn och vill en det så får en anpassa sig och låtsas vara det kön en inte är… för att visa att en är en ”riktig” transsexuell så måste en genomgå tvångssterilisering enligt dom. Sjuk transfobisk syn men inte förvånande med tanke på vilka det kommer ifrån.

Jag vet inte vad jag ska göra själv. Hela problemet kunde vara löst om lagen skulle ändras. Som det är nu måste jag genomgå eller bli av med alla hormoner. Det vill jag inte. Men jag vill inte heller tvingas genomgå en operation för att få hormoner.

Så jag får fortsätta få ångest och vara rädd för framtiden. Hur min lust till livet kommer se ut om dom tar hormonerna ifrån mig vet jag inte hur den kommer se ut. Inte bra i alla fall.

