På min andra blogg ”Bitches, femme boys and stuff” så skriver mitt andra jag ett inlägg om porr. Bloggen är NSFW by the way! Nu kommer jag argumentera emot mig själv.

Går det ihop med feminism? Jag tror det. Jag är medveten och därför påverkas inte så mycket som en kan tro. Jag har knappast en negativ syn på kvinnor, eller män heller för den delen, fast jag tittar så mycket på porr. Jag ser inte kvinnor eller män som objekt eller ser kvinnor, eller män, som ”hål” som bara ska ”sättas på”. Jag gör mycket feministisk i alla andra delar i mitt liv, så jag kompenserar.

Nej, hur går porr ihop med feminism? Porr kan aldrig gå ihop med feminism. Porr är idag generellt en sexualisering av kvinnoförtyck. Där kvinnoförnedring ses som något ”porrigt”. Så hur fan tänker du? Feminism ska väl ändå handlar om att MOTVERKA könsmaktsordningen?! Så om du tänder på något som faktiskt gör det till något ”sexigt”, hur tror du att det alls kan gå ihop med feminism? Det är TVÄRTEMOT vad feminism handlar om. Den handlar inte om att bara för att jag är en feminist är allt feministiskt eller går ihop med feminism. kalla det vad fan du vill men det går ta mig fan inte ihop med feminism.

Jag blir så trött på detta tänkande. Det är som att vi lever i ett ”post-patriarkat” helt plötsligt. WTF?!

Sen ljuger du, porren du tittar på motsvarar inte alla dina fantasier, du vet mycket väl att många av din sexfantaiser är HÄMTADE från porren. Så porren påverkar inte dig? Vilket skitsnack. Den har DIREKT påverkat dina sexfantasier så sluta hitta på.

Nej du, du får allt ta och börja tänka ett steg längre. Vill du ha en förändring eller inte? Vill du det måste du en dag börja sluta ha en sådan positiv inställning till porr. Så enkelt är det med det! Kan du sen inte ens se det motsägelsefulla i det du sysslar med, ja då har jag inte så mycket att tillägga men du ger mig allvarligt migrän…

Puss mitt andra jag! <3

