Kommer ni ihåg den misogyna memen ”no girls on the internet”? Den höll på för flera år sedan under ett antal år. Jag kunde för fan inte ens skriva i något engelskspråkigt forum utan att få höra den skiten så fort jag skrev att jag var tjej. Alltid flera killar som skulle komma med det där så extremt uttjatade skiten. Detsamma om jag skrev att jag var tjej i chatten i diverse MMORPG’s som jag spelade.

Jag kommer ihåg att några tjejer försökte ge igen men dom flesta gav upp och låtsas som inget så att dom killar som retades skulle lunga ner sig, som i skolan då en blev tillsagd att ignorerar mobbarna. En del tjejer sa, med sarkasm, samma sak för att driva med denna puckade jargong. Ett fåtal gav igen med samma mynt:

Jag skrev själv detta några gånger. Fy fan vad det gjorde killarna sura… Lulz…

Nuförtiden har denna memes ersatts med ”Go back to the kitchen, bitch!” eller ”Iron my shirt, bitch”. Misogynin finns kvar alltså, den har bara bytt skepnad.

Denna är lite kul, tycker jag. Den vänder på skiten. ;)

