Fast jag inte först trodde att jag skulle så satt jag ner och kollade på ett par till avsnitt av Witchblade. Har nu sett fyra avsnitt. Jag tänker inte ljuga, den har en intressant berättelse så jag fastnade direkt. Historien är bättre än vad jag först såg fram emot – striderna. Den handlar om att huvudrollsinnehavaren har en speciellt kraft – Witchblade, som gör att hon förvandlas till en stridskämpe. Sen handlar det också om henne och hennes dotter och hur dom försöker få saker å ting att fungera.

Alltså, det är störande när huvudrollsinnehavaren hela tiden är kåt så fort hon slåss i sin Witchblade rustning. Jag stör mig mer på det än att hon har konstant string på sig och brösten nästan hoppar ur rustningens överdrivna urringning. Allt har sin tid och plats och hennes kåthet passar liksom illa mitt i en strid tycker jag. Ju svårare fiende hon slåss mot desto kåtare bli hon. Hon stönar och slickar sig om läpparna. Ja det låter som en porrfilm…

Jag satt och skämdes lite i ett par av striderna, och gjorde några *facepalms* för det var så fånigt. Jag hoppas det inte blir mer sådant här för då kommer jag få migrän och snabbt spola förbi striderna så jag kan få veta mer av berättelsen istället som inte har dessa puckade inslag.

