Av dom flesta kvinnor. Feminister eller inte. Detta är min erfarenhet och berättelser jag hört från killar som är feminina. På samma gång så har inte så många män problem med kvinnor som är maskulina. Dock har dom flesta män problem med killar som är feminina.

Så kvinnor som män, feminister som icke-feminister – få tolererar feminina killar. Ja han får vara ”mjukis”, visa känslor. Men i slutet på dagen ska han klä sig manligt, kunna vara mannen i förhållandet. Detta gäller lika mycket bland vanliga kvinnor som hos feministiska kvinnor. Jag har inte märkt någon skillnad faktiskt. Men så lever få av oss feminister som vi lär så, meh.

Och eftersom så många går efter vad som gör dom attraktiva i det motsatta, eller samma, könets ögon så förstår dom flesta killar att vara feminin är att vara icke-attraktiv. Så dom låter aldrig den sidan i dom få komma fram, eller jo, men efter vissa oskrivna regler som att dom får visa känslor. Så länge dom fortfarande anpassar sig till mansnormen.

Detta är något som gör mig så trött, trött på all jävla inkonsekvens inom feminism. Feministiska kvinnor som talar hög och brett om att killar ska få slippa ifrån krav på att vara manliga som sedan såklart föredrar killar som är mer manliga på flera sätt och vis. Notering: Jag menar manliga män nu och inte macho eller bad boys. Det är stor skillnad.

Sen är jag trött på feministiska män som så extremt sällan går utanför mansnormern, oavsett om det gäller deras attityd ellet hur dom klär sig.

Nej, medfeminister, kan inte ens vi förändra oss själv så kan vi inte kräva att samhället ska göra det heller. Feminism är inte bara att sitta och pladdra fina teorier på sin blogg, det är praktik också. Även om ja vet att det sista är svårt, jag failar på det själv för ofta.

Nej nu ska jag vara den där hatade feminina killen! Hej hopp!

