Detta är kopplat till Vecka 6:s tema, kvinnligt och manligt.

Något jag inte förstår mig på riktigt, och känner mig uttråkad av är den heteronormativa och könskonservativa könsspelet, eller raggningen, i dagens samhälle.

Jag blir allergisk när jag hör person slänga ur sig ”men det är bara bra om det finns starka könsskillander för det gör spelet bättre”. Om det verkligen är skillnader ni är ute efter så finns inga fler och större än dom mellan individer. Att däremot dela in alla i två kön är att begränsa rejält och göra allt skittråkigt. Tro mig. Det så kallade könspelet är overrated! För att inte tala om så förbaskat heteronormativt, allt ska kretsa kring vad heterosexuella gör och inte gör. Vi HBTQ-personer får inte plats.

Själv blir jag bara mest förvirrad av det. Alla förväntningar, krav på utseende. Som kille skulle jag vara aktiv och ta första steget, nu som trans tjej är det tvärtom. Yay… Och spelar jag inte detta spel så blir att visst inte lika roligt. Kan en inte bara få vara?

Nej det blir väl för lätt då. Som trans tjej ska jag spela svår, har jag fått höra. Det är otroligt hur många som faktiskt gillar detta könsnormativa spel när en snackar med andra progressiva och feminister då alla är fulla. Då faller väl dom där åsikterna som en ska ha, så kommer dom andra fram. Dom där tankarna en inte ska ha som feminist. Tvärtom är det också, dom som tycket könsspelet är så bra men som innerst inne hatar det.

Ja, det är bäst om vi alla bara fick vara och vi alla kunde droppa den könsnormativa skiten som dom flesta inte ens mår bra av.

