Är så trött på att kvinnor bara används som dekoration i spel på Apple App Store. Låt mig ge några exempel, bild säger mer än blabla:

Så vad har dessa kvinnor med nått att göra? Inget. Dom finns där för att dregla över, inget annat. Dom reduceras till enbart sexobjekt för att sälja spelen till heterosexuella killar.

Jag behövde inte anstränga mig för att hitta dessa exempel på 3 olika spel. Jag gick in i spel kategorin rollspel och sedan Top Free, dom var bland dom första 30-40 eller så. Sådana här misogyni är vanligt i App Store. Bara för någon månad sedan sådan jag den så populära ”The Bro Code”, ett programsom var en slags regelbok för killar. Behöver väl inte säga att misogyni tillsammans med homofobi är en grundstapel i The Bro Code och allt göms bakom urusel humor.

Vill en som jag hitta spel där jag kan vara en tjej får en leta jävligt länge. Nästan alla spel har en kille som huvudperson. Dom med tjejer handla nästan uteslutande om matlagning och mode.

Så jävla trött på denna sexism!

