Etiketter

,

Jag har en fixering – rumpfixering.

En snygg rumpa kan få mig att känna mig knäsvag eller få mig att glömma bort vad jag tänkte på. Det spelar ingen roll om det är en tjej eller kille som har den snygga rumpan. Jag bara stirrar, inte länge dock utan någon sekund eller två. Men wow, vad jag rä fixerad vid rumpor. En snygg rumpa på en bild kan sätta igång min fantasi eller så sitter jag bara och stirrar en liten stund.

Sen har vi det där med objektifiering och skämkänslor. Jag känner en viss del skam om jag stirrar på en kvinnans rumpa och bara står där och glömmer helt bort vad jag höll på med. Känner mig så dum. Jag reducerar henne i några sekunder till hennes bakdel. Samtidigt glömmer jag inte bort att hon är en person, det finns alltid med där. Men jag kan inte släppa känslan av att jag objektifierar henne. För det gör en ju. Det gör vi alla när vi håller på såhär. Om du ser någon som ett sexobjekt, om än bara för en liten stund, så blir hon just det – ett objekt.

Sedan förstår jag att det är svårt att inte göra såhär. Om en åtrår någon, sådär så det gör ont i kroppen på ett bra sätt, så reducerar en personen till ett objekt för ens egna åtrå. Det spelar ingen roll om det är någon en har varit tillsammans med i typ 10 år. På samma gång kan dom flesta av oss på samma gång se den personen som just en person, hen förblir det hela tiden. Men ändå så reducerar hen till ett objekt. Det ena utesluter inte det andra.

Så jag vet inte hur jag ska tänka. Ska jag sluta tänka som jag gör? Tvinga mig själv att inte bryr mig om rumpor? Är jag ett svin som reducerar en person till sin rumpa även om jag fortsätter att se hen som en person?

