Ett spel som jag älskar är The Sims 3.

Där kan jag vara mig själv, bo i en familj som jag väljer. Och ha vänner!

Det jag verkligen gillar med Sims 3 är, förutom att jag kan vara mig själv och bara ha kul och se så jävla snygg ut, är att jag kan göra personer som går emot dom vanliga könsnormerna och heteronormen. Jag kan ha mer butcha tjejer och feminina killar. Jag kan vara tillsammans med personer av samma kön. Själv är jag alltid en tjej och blir tillsammans med olika personer, vilket ställer till problem pga vissa av dom blir så svartsjuka :P

I den familj jag har så har jag jag dock lite mer normativt, en mamma och en pappa, fast pappan gör mer hemma arbete än vad mamman gör. Hon är mer fokuserad på karriärren medan han städar och lagar mat. Sen är jag enda tjejen och jag har en äldre bror som är emo kille och lite svartrockare på det. När det gäller vad jag kan så är fokuserar jag på att kunna datorer och vara artist, brorsan är mer åt att laga mat och fixa saker.

Så lite kärnfamiljs-varning där ;)

Men jag ska ha en till familj där det är två kvinnor som är föräldrar, som har två döttrar, eller söner. Om det blir så, så kommer båda vara väldigt butch om det blir två döttrar och feminina om det blir två söner. Bara för jag vill spela en sådan familj också och komma bort från det normativa. Trist att en inte kan vara trans, det hade varit intressant tycker jag med tanke på min egna situation.

