Transphobia has no place in feminism. Läs!

Min åsikt: Inlägget har flera bra poänger. Det handlar om en liten med väldigt högljudd grupp inom feminism som har transfobiska åsikter. Denna grupp anklagar transsexuella för att vara biologistiska, men det är dom själva faktiskt. I deras värld är vi transsexuella fienden.

Sjuka åsikter alltså, men för mig är det inget nytt. Jag har hamnat i en debatt som varade runt en vecka på en Facebook grupp där runt ett dussin av dessa transfober satte igång direkt att tjafsa med mig och förneka mig min könsidentitet. Jag hade dock lite kul åt att påpeka deras egna biologistiska resonemang och hyckleri dom sysslar med.

Jag kan sedan säga att dessa personer är också samma som fick mitt konto på Facebook raderat i och med att dom alla anmälde den bild jag hade som profilbild. Detta erkände en av dom och hon fick med sig flera andra som hade samma åsikter och alla rapporterade mig, kuliga personer…. Poängen var att göra sig av med mig. Dom lyckades också. Och igen blir jag påmind om dessa transfobiska puckon inom feminism som gör allt dom kan för att attackera och göra sig av med framför allt transsexuella kvinnor vars åsikter är väldigt obekväma i deras transfobiska värld.

