En gång i tiden, ja okej bara för några månader sedan, så var jag anti mot sexpositiv feminism. Ända tills olika saker började hända med mig. Som att jag kom ut med hur mycket jag älskar analsex och porr som bögporr, och flera andra saker som jag kom ut med. Nyligen så lade jag upp en bild på mitt ena bröst med svart tejp på bröstvårtan. Med den bilden ville jag visa att jag har blivit mer öppen och sexuell, mer lekfull. Mer, jag.

Ja, jag var aldrig riktig jag förut. Jag har fortfarande som åsikterna men jag gömde andra som jag hade, jag tryckte ner dom djupt inom mig för jag skämdes. Jag var delad i många olika frågor men lät bara en del komma fram. Såhär har jag varit i flera års tid. Allt för att jag vill vara den ”perfekta” radikalfeministen. Den som var ”bättre” än alla andra. Ingen var tillräckligt feministiskt i mina ögon, oavsett hur radikal dom än må vara. Jag dömde andra feminister hela tiden, jag var inte öppen i mitt sinne. Jag brydde mig inte, det var viktigare för mig att döma andra medfeminister för att själv må bra för att dölja min egna ångest och dåliga samvete för saker jag älskade och gjorde som kändes så jävla motsägelsefulla. Som analsex, porr och mina sexfantasier som är så motsägelsefulla.

Så varför tog jag nu upp sexpositiv feminism? Jo för jag har träffat flera amerikanska feminister på nätet, på Facebook för att vara exakt, som kallar sig det. En har blivit nära vän till mig. Även om dom inte håller med om allt gällande sexpositiv feminism och vissa är faktiskt kritisk till själva ordet ”sexpositiv”. Min bild har förändrats av dom sedan jag träffade dessa feminister. Den svartvita bild jag hade av dom har skingrats, att alla av dom skulle vara positiv mot porr, till exempel, är helt fel. Dom flesta är kritiska mot porr till och med. Och för dom flesta handlar det om, gällande prostitution, att förbättra för dom kvinnor och få män som sysslar med det. Och att INTE döma dom som sysslar med det. Utan förstå deras livssituation utifrån den patriarkala värld vi lever i. Några var till och med positiva till Sveriges sexköpslag. Det har jag inte stött på en enda sexpositiv feminist i Sverige som är.

Det finns säkert feminister här i Sverige som kommer skrika om att dessa minsann är inga ”riktiga” sexpositiva feminister för då måste dom vara emot sexköpslagen och för porr. Bullshit! Det måste dom inte alls, ni har ingen rätt att definiera feminism åt dom. Punkt.

