Det finns ord som används om oss transsexuella tjejer som jag inte gillar och anser är transfobiska, ”shemale” är ett, ”trap” är ett annat, sen har vi också ”tranny”.

Men det finns ett som jag allt mer gillar, dickgirl. Ja, det kanske låter dumt. Ordet förstärker det faktum att jag har en kuk, som att det och att vara tjej är det enda som räknas hos mig. Men så tänker jag inte om det ordet, för mig handlar det om att ta tillbaka det.

Det finns nämligen något i ordet jag verkligen älskar, en slags fuck you till förväntan att en tjej har en fitta. Annars är en ingen riktig kvinna. Vilket är skitsnack, det finns kvinnor med kuk och män med fitta. Vi är inte mindre kvinna eller man för det, vi är inte mindre person för att vi är trans!

Så med detta säger jag bara, jag är också en dickgirl!

