Jag känner mig naken utan smink, jag går inte utanför dörren utan det. Tänk vad fort det går att börja tänka såhär. Även om jag använt smink i några år nu så är denna tankegång något som kommer upp då och då. Men mest just nu, jag vill bara inte gå ut och småhandla ens om jag inte får ha sminket på mig.

Jag frågar mig varför jag känner såhär. Jag tycker jag ser bättre med smink, snyggare och sötare. Det påverkar mitt självförtroende också. Sen sminkar jag mig rätt så ofta hemma när jag bara är för mig själv, jag älskar smink. Så det är inte bara så att det är något jag känner att jag behöver så fort jag går utanför dörren. Men den här tanken att jag känner mig naken, den gör mig nyfiken. Jag vet många tjejer som sagt samma sak, trans som cis tjejer.

Men som sagt det är väl relaterat till mitt självförtroende, sen som trans tjej gör det att jag lättare passerar som tjej. Den aspekten får en inte glömma bort. Men just nu så går jag mer glädje från smink än att jag ser det som något nödvändigt, så det är ett plus i alla fall. Bara det håller i sig…

