Ett kanadensiskt företag, CIL, vill döpa om namnen på flera av sina färger för att locka fler män. För män köper visst inte färger enligt dom. Konstigt, men tanke på alla målare, hm…

Dom har fått in mer än 15 000 föslag på namnbyte av 27 av deras färger. Och förslag som dom kommer ha med är:

Återstår nu att se om ”Mo Money” (tidigare Fairytale Green), ”Sucker Punch” (Plum Escape) och ”Pimpin’ The Trans-Am (Peacock’s Plume) går hem bättre hos företagets manliga kunder i framtiden.

Vänta, ”pimpin”? Vad för pucko var det som tyckte det var ett bra namn? Ja att vara en hallick är något som vi ska kopplat ihop med våra färger, fy van vilken bra idé – tänkte dom misogyna idioterna som valde detta namn. Nej jag skiter i din kåthet i gangstarap, att vara en hallick är inget tufft så käften och stick och skit på dig. Och det heter att pynta! Okej! Jag ”pimpar” inte min lägenhet när jag juldekorerar. Inte för att jag juldekorerar alls, men ett exempel.

Hela denna kampanj är en könskonservativ sexistisk macho pucko-kampanj som aldrig borde ha fått lämna idé-stadiet.

Annonser