”KSM”, ”kvinnors sexuella makt”, används flitigt för att försöka argumentera för att kvinnor skulle ha en makt enbart för att dom är kvinnor. Som då skulle visa sig i att kvinnor lättare får ligga, lättare får drinkar, osv. Påstås det bland mycket annat.

Denna så kallade makt är baserat på ett patriarkalt tänkande där kvinnor ”lockar/förför/får män att synda/osv” – detta kan vi se genom historien, kristendomens syn på kvinnan var sådan – kvinnan hade ”makt” över mannen och hennes kropp och sexualitet jämfördes med demoner. Det spelar ingen roll var någonstans i världen vi är så finns denna patriarkala syn där kvinnors sexualitet och kroppar anses behövas kontrolleras på olika sätt, för att män inte kan hålla sig annars och bli lockade.

Som transsexuell kvinna skulle jag alltså få så mycket lättare att få knulla, jämfört med förut.

För mig funkar det inte då att börja tala om diverse killar och män som har mer av en fetisch för trans tjejer, eller ”shemales” som vi kallas. Och ibland hentai älskare så använda oftast benämningen ”futanari”, eller bara kort ”futa”. Ibland också ”dick girl” samt ”trap” , som jag skrivit tidigare om. Varför jag anser det är just för att vi blir något exotiskt för dessa killar och män, en fetisch. Inte en person, vad för makt är detta? Vad händer då med en trans tjej som går igenom sin könsorgansoperation? Jo hon blir totalt ointressant för dessa.

Jag har förut spenderat tid på ett community för HBTQ-personer, Qruiser, där jag fick en hel del inviter från killar och män. Dom flesta ville samma sak, knulla mig. Några ville bjuda mig över en helg ut till skärgården eller liknande, och fick visst för sig att jag var en eskort eller något sådant. Dom sistnämnda ville ”skämma bort” mig. Nej, allt tackade jag nej till eftersom jag är inte intresserad av att knulla med personer jag inte ens känner, och det senare – fuck no!

Skulle detta då vara ”ksm” att dom ville träffa mig? Jaha men det finns många unga homosexuella killar på Qruiser som ofta får inviter av diverse äldre män som vill knulla dom. Har dom då också ”ksm”?

Nej hela begreppet faller för mig, det rör sig inte om en makt i egentlige mening så som ekonomisk och politisk makt. Det rör sig om något annat i grund och botten. Den syn jag tog upp i början av inlägget.

