Fick en kommentar på mitt inlägg om ”Fler självportträtt

Blasfeministen:
Du e ju strong nog att lägga ut bilder på dig själv offentligt. Så innerst inne så vet du nog att det inte är något fel på ditt utseende.

Nej, om du har läst tidigare jag skrivit där jag tar upp min egna syn på min kropp så skulle du förstå att så är det inte. Jag kan erkänna att för mig har det mer med att vilja ha bekräftelse för mitt utseende. Att andra gillar det.

Sen behöver ingen påpeka det här med att jag ska må bra med själv och tycka jag är snygg, vad andra tycker kommer inte hjälpa i slutändan. Nej, jag vet. Men jag vet att det känns bra när jag får komplimanger. Fast jag har under så lång tid haft en sköld uppe för att värja mig mot negativa kommentarer om mitt utseende, vars sidoeffekt har blivit att jag aldrig tog emot komplimanger om mitt utseende. Detta känner jag börjar ändras faktiskt.

