När jag var runt 19 år gammal, då alla såg mig som en cis heterosexuell kille, men jag kände mig inte så (och hade känt så många år tidigare), jag kunde inte sätta ord på vad som var fel förren flertalet år senare. Jag var då i ett förhållande för första gången i mitt liv, och enda, det varade bara i några veckor men det en sak jag minns mer än något annat.

Det var precis i början då jag blev tillsammans med en henne, hon heterosexuell cis tjej. Jag kommer ihåg att jag stod i en korridor då hon gick förbi, jag tittade upp hon tittade på mig hela tiden då hon gick och vände sig om för att fortsätta titta. Ja tittade hela tiden tillbaka och fick en positiv känsla i kroppen. Sen möttes våra blickar några gånger till under ett par dagar. Men så en dag stod jag utanför dörren till ett klassrum där jag precis haft en lektion, och hon kom gående. Jag visste att hon kände en annan person i klassen och jag tänkte att hon skulle säkert se hen, men hon gick upp till mig istället och satte igång att prata med mig. Vi snackade en stund och jag vågade inte riktigt möta hennes blick, men hon stirrade sådär djupt i mina ögon, dom gånger jag möttes hennes blick. Hon tittade inte bort själv utan sökte min blick.

Efter en stund så sa jag att jag måste med bussen som kommer snart, sanningen var att bussen skulle komma snart men mest var jag så nervös så jag ville fly. Hon bara sa ”okej”, och tog ett steg närmare mig. Ja backade lite men det var en vägg bakom så  jag kunde inte backa så mycket mer. Hon ställde sig ännu närmare mig och nu tittade jag henne i ögonen blev tyst. Sen bara sådär så la hon en hand på mitt bröst och tryckte mig tätt intill väggen, sen böjde hon sig fram och lade ena handen bakom på min nacke och kysste mig. Inte en lätt kyss heller utan tungkyss.. Första gången jag blir kysst och det är en tungkyss, vilket kändes lite konstigt faktiskt. Men kändes samtidigt väldigt pirrigt skönt i hela kroppen.

Den känslan jag minns bäst med denna händelse är, förutom kyssen, att hon var aktiv och jag passiv. Det kändes så bra. Då som nu, när jag tänker på det. Jag gillade att hon var bestämt mot mig och tryckte mig mot väggen så jag bara kunde stå där. Det finns något så jobbigt skönt med den känslan jag fick.

Jobbigt eftersom det nu känns så könsnormativt idag att jag gillar det ännu, även om en kan tänka att eftersom det är en annan kvinna så blir det lite en annan sak. Men jag är trans tjej, då känns det klyschigt ur ett maktaspekt perspektiv. Men jag vill inte ljuga för mig själv, jag älskar verkligen den känsla jag fick. Det kändes så bra i hela kroppen att hon var den som var aktiv. Och jag är ärligt mot mig själv och erkänner att jag älskar detta än idag.

Jag tänker såhär efteråt att det finns många killar som faktiskt känner så, som vill få vara passiva och även undergivna. Som vill få vara killen som sitter i soffan eller står i en korridoren, och tjejen dom är intresserad av kommer upp och är den aktive parten, medan han står där mer blygt och får vara passiv som han gillar och känns så bra, och blir kysst. Få av dessa killar märks irl. Då menar jag dom som är uttalat passiva och/eller undergivna. Men om en har kännedom om BDSM-världen så kan en hitta många, där det blir mer accepterat till skillnad från verkligheten. Att utmana och jobba mot machonormen är ett sätt att bryta detta. Och jag önskar att dom så säger sig tala för killar men som kastar skit mot feminism kunde förstå sådana här saker, men icke.

