Jag älskar ordet bitch, det känns så fyllt med styrka. Och tänk efter, den kvinna som alltid vanligtvis kallas bitch är en kvinna som säger ifrån, som blir arg, som visar framfötterna och vet vad hon vill. Patriarchy hate those women. En man kan komma undan med att vara arg och visa vad han vill för då är han en ”riktig” man, en karlakarl…

För bara ett par år sedan så hatade jag det ordet, eller jag hatade hur det användes. Det sistnämnda gör jag fortfarande. Men nu har jag tagit tillbaka det och är kär i det istället. Jag kallar mig själv för bitch! Om vänner säger det till mig så blir jag bara glad, för mig är det ett tecken på vänskap och lekfullhet. Vilket jag älskar. Så mina vänner, kalla mig för bitch för ni skiner upp min dag :)

Men ni andra som använder det som en skällsord, det hatar jag. Det är att använda det fel, att använda det misogynt. Det gör inget annat än skada.

