Så nu har jag stött på medfeminister som ser mig som någon som vill infiltrera feminism som trans kvinna. Som att allt det jag gör – går igenom hormonbehandling, operationer, får skit från samhället för att jag inte passar in i folk förväntningar, stöter på transfobiska puckon i min vardag – gör jag för att infiltrera feminism… Och att jag gör det för att kunna normalisera mannen… Ja hen sa det…

Hur kan en tro att som trans kvinna går en igenom allt detta enbart för att infiltrera feminism? Vadå, tror hen att jag inte är medveten om vad jag föddes som? Vad jag har mellan benen? Att eftersom jag föddes som ett visst kön också då fick privilegier pga det? Detta är jag mer än väl medveten om. Och inte heller, som hen påstod, så vet jag hur det är att vara en cis kvinna bara för att jag gör feminitet i min vardag. Jag däremot får erfarenheter eftersom jag passerar som kvinna. En helt annan sak. Att jag inte då vet hur är det är att växa upp som det kön jag identifierar mig som är jag alltså medveten om.

Jag förstår inte hur en kan tänka att en transsexuell personer går igenom allt det en gör, blir utsatt för transfobi i vård vardag som är verbalt och fysiskt, bara för att personligen jävlas med personer som hen. Som att transsexuella är det största hotet mot feminism. Jag fattar inte hur en kan tänka på detta sätt. Så en trans tjej är ett större hot än hela patriarkatet.

Ja, jag är också väl medveten om att det finns personer som är transpersoner som också är anti-feminister, än något annat. Som kastar skit mot feminism och bryr sig inte om vad feministiska kvinnor säger. Men jag snackar inte om detta nu utan om att ALLA transsexuella döms ut som ett ”hot” mot feminism.

Hen som jag debatterade med talade som att hen visste allt om mig, som att hen visste vad jag gått igenom och allt jag utsätts för. Hen sket i att ens försöka lyssna på vad jag sa, vad jag är väl medveten om, osv.

