Att i en sekund ifrågasätta en kille för att han slänger fram något kvinnofientligt skällsord om kvinnor eller saker han inte gillar (”fitta/hora/bitch/kärring/etc”), för att i nästa kommer en annan kille undan med det, fast han säger samma sak. Jag. Förstår. Inte. Detta.

Någon som vet varför det är såhär?

Okej okej, så jag vet att det är enkelt för en man att komma undan med det. Det räcker med att han gör bra saker resten av tiden, är en rolig person som ståuppkomiker, eller gör en låt om det, då kommer han undan – i alla fall är det den bilden jag har har då dessa män så ofta kommen undan med sin chauvinism.

Jag föredrar att ifrågasätta och kritisera alla dessa män, vilket har fått mig att märkas som en bitterfitta/rabiat/extremist/humorlös/överkänslig-feminist, etc… Som jag skrev på twitter, sorry, this is feminism.

