Är något som jag har som en (I hate this word) ”guilty pleasure”. Tror jag. Eller kanske inte…

Jag kanske inte skriver det så ofta, eller så lägger jag in det i texter jag skriver som lite mer ”passivt aggressivt”… Men jag tänker det desto mer: ”men hur fan kan du din… din låtsasfeminist!!”. Sen blir jag så frustrerad, på dom. Sen blir jag frustrerad av mitt egna beteende. Och sen får jag ångest för det känns som att jag ibland gör såhär för att släta över saker som jag gör som får mig att känna mig som en dålig feminist. Fan…
Som att jag gillar att klä mig mer könsnormativt, sminka mig och högklackat och allt sådant.

Nej, det är inte så här så ofta när jag ifrågasätter en annan medfeminist för något hen gör som bara känns så jävla upp och ner, men som sagt ibland händer det. Samtidigt så handlar det inte om att jag ska vara tyst och sluta ifrågasätta andra, det kommer jag fortsätta med! var så säker! ;)

Men jag tycker det är intressant att det finns en till tanke ibland till varför jag gör som jag gör, eller känner som jag gör.

