Läste att ”när män får barn blir det mjukisar”, här kopplas hormonnivån i kroppen till om en man blir ”mjukis”. Artikeln gör en stark kopplning till hormoner och känslor, utan att exempelvis tänka på hur en vuxen kan bete sig kring barn och tänka på hur könsnormer påverkar och styr. Att bara tillskriva allt detta till hormoner är verkligen att göra det lätt för sig. Konservativa måste sitta och hurra nu…

Jag läste sedan i den nedre rutan där en man, Melin, svarade:

När jag blev pappa blev jag känslosammare. Helt plötsligt satt jag och grät framför program som Extreme Homemakeover och dokumentärer om idrottsmän som lyckas. Jag fick tårar i ögonen – det fick jag inte innan jag fick barn.

Jösses… Mindre testosteron betyder mer känslor? Så ju mer testosteron en man har desto mer känslokall? Så kvinnor som inte gråter ett piss när dom tittar på TV har dom mer testosteron? Ja en kan fortsätta länge och visa på hur det inte håller att göra kopplingen hormonnivå = känslor.

Sen svarade Lennart ”Hoa-Hoa” Dahlgren:

Det tror jag inte på. Det låter alldeles för mycket att de går ner 26 procent för att de är hemma med barn. Jag tror inte det är fysisk möjligt. Även om de uppför sig som kärringar nu för tiden tror jag det här är fel. Jag ställer mig ytterst tveksam till den forskningen.

Beter sig som ”kärringar”? Åh vänta, du menar som stereotypen – ”kvinnor är så känsliga och gråter för allt!”? Usch ja, stackars män, farligt för en man att vara en ”kärring”… Tröttsam kvinnosyn är vad det är.

