Är precis vad jag tänker på när jag ser personer skriva ”fraped” eller ”faceraped” eller liknande. Det handlar alltså om statuskapning när någon kapat deras status på Facebook och skriver in något. Jag önskar fler kunde fatta att det är inte ”roligt” eller ”tufft” eller att ni vill visa att ni ”hänger” med i hur en talar på nätet när ni använder en sådan term. Ni får eran status kapad men inte fan handlar det om rape, våldtäkt. Om något så är det att driva på våldtäktsoffers bekostnad för det är ytterligare ett i raden av våldtäkts ”skämt”. Och det är så det ofta används på nätet och i spel där liknande ord slängs fram.

Än mer förstår jag mig inte på när det är personer som beklagar sig över att vi andra ”förminskar ordets betydelse” när vi talar om våldtäkt eftersom dom vill att vi ska använda andra ord som sexövergrepp eller liknande. Alltså allt annat än ordet våldtäkt för dom tycker att nej men, inget våld ingår! I det som hände i Assangefallet så var detta något som rätt ofta kom upp. Alltså, hur fan kan ni som tycker såhär då slänga fram ord som ”facerape”? Tänk efter innan ni säger något.

