Läste hos Zettermark nyss. Om att känna sig som en dålig feminist.

Och jo jag kan relatera till det, skrev en liten kommentar där om det. Att jag känner så när jag talar om att använda högklackat, smink och olika kläder. Just för med tanke på hur mycket jag problematiserar och analyserar samt kritiserar könsnormer och dom olika könsuttryck dom finns som har med just kläder, smink och skor att göra. Att vara medveten om könsnormer, förväntan och press, hur många döms för att dom inte passar in i vad andra förväntar sig av dom. Hur vi gör kön hela tiden på många olika sätt. Och hur vi sedan förstärker rådande könsnormer i det vi gör, hur vi bekräftar könsnormerna, hur vi påverkas och styrs av dom.

Sen kan jag väl tillägga att jag känner mig som en dålig feminist med tanke på mina ätstörningar, för min kroppsbild jag har. Också det för när jag diskuterar sådant så mycket och jag tänker att ja men jag borde vara så medveten. Jag borde inte se på mig själv negativ när det gäller mitt utseende. Men nähä…

